logo

Collocazione: R.269
Unitā: 5

Riproduzioni
 Digitale:  Museo internazionale e biblioteca della musica 
     Facsimile: Becker.1592-03      Microfilm n.: 1351

 Autori diversi
 Raccolta dell'Asola. - Sacra, Omnium Solemnitatum Psalmodia Vespertina Cum Cantico B. Virginis. A diversis in Arte musica Prestantissimis viris Notulis Musicis exornata, Quinque Vocibus. Ad Celeberrimum ac Prestantissimum in Arte Musica Coryphaeum D. Jo. Petrum Aloysium Praenestinum. - Venetiis, apud Riciardum Amadinum. 1592. - in 4°. Cantus, Tenor, Altus, Bassus, et Quintus. In tutto opuscoli cinque. (Eccone la dedicatoria):

Praestantissimo ac Celeberrimo Viro D. Jo. Petro Aloysio Praenestino Divi Petri in Urbe, Musices meritissimo Moderatori. Jo. Matthaeus Asula S. D.
Non secua ac flumina suapte natura feruntur ad mare tanquam communem omnium aquarum parentem ac dominum, ut in illius sinu tanquam in suae perfectionis statione conquiescant; ita omnes quoque qui Musicam profitentur ad te velut aliquem huius scientiae Oceanum, salutandi gratia, & observantiae ergo accedunt; quare nemo est tam in extremo terrarum angulo dilitescens Musicus, qui te non veneretur ac suspiciat. In horum numero cum ego essem, nolui a te solus accedere, sed multorum aliorum mihi coniunctissimorum hominum subsidium comparavi, & in societatem accersivi, ut una omnes non contemnendus fortasse grex ad te invisendum & salutandum, ut communem & Musicorum omnium parentem accederemus. Verum cum id obsequium corporibus praestandi facultas denegaretur, animis simul iunctis faciendum duximus, & sacros hos Psalmos, meo impulsu ab his auctoribus omnibus religioni addictis confectos, omnium consensu tibi destinandos iudicavi. Accipe igitur singularis benevolentiae & amoris unicum quod praestare potui humanitatis testimonium et sinas nos eam eius immortalitatis quam tuis scriptis soles aliis impertiri aliquam particulam tuo inscribendo his scriptis nomine aucupari. Vale, & nos in aere tuo esse non dedignere. Dat. Venetiis die XV. Sept. MDXCII.
Di questa rarissima Raccolta si fa menzione nel t. Il, pag. 74 del Saggio di contrappunto del P. Martini, e nel Baini t. II, pag. 237. che peraltro non potč mai averla sott' occhio, sebbene per ben tre volte ne ripetesse le istanze al P. Mattei, il quale parimente ne ignorava l'esistenza nell'Archivio musicale del Liceo di Bologna.
L'indice de' Salmi e dei rispettivi compositori č il seguente:
1. Asola Gio. Matteo. Dixit Dominus Domino meo.
2. Porta Costanzo. Confitebor tibi Domine.
3. Baccusi Ippolito. Beatus vir.
4. Ponzio Pietro. Laudate pueri Dominum.
5. Colombani Orazio. In exitu Israel de Aegypto.
6. Lauro Domenico. Laudate Dominum omnes gentes.
7. Croce Giovanni. Laetatus sum.
8. Vespa Girolamo. Nisi Dominus aedificaverit domum.
9. Gastoldi Gio. Giacomo. Lauda Jerusalem.
10. Parma Nicola. De profundis clamavi.
11. Asola, Gio Matteo. Memento Domine David.
12. Cavaccio Giovanni. Credidi propter quod locutus.
13. Leoni Leone. In convertendo Dominus.
14. Bozi Paolo. Domine probasti me.
15. Corona Agostino. Beati omnes.
16. Asola Gio. Matteo. Magnificat.
Notisi che tutti questi compositori erano ecclesiastici, come manifestamente asserisce l'Asola nella dedicatoria colla frase ab his auctoribus omnibus religioni addictis confectos.
Il Padre Martini scrivendo il 19 gennaio 1746 a D. Girolamo Chiti a Roma, dopo dettogli ch'ei possedeva quest'opera, cosė proseguiva: ĢIl raccoglitore che ha dedicata l'opera č Gio. Matteo Asola Veronese giā celebre per tante opere stampate, 34. delle quali ho presso di me, e li autori sono il sopranominato Asola, P. Costanzo Porta, Ippolito Baccusi, Pietro Ponzio, P. Orazio Colombani, Domenico Lauro, Gioanni Croce, Geronimo Vespa, D. Gio. Giacomo Gastoldi, Nicola Parma, Gioanni Cavaccio, Leon Leoni, Paolo Bozio, e Agostino Corona. La dedicatoria č concepita in termini tali, che uiene riconosciuto come il primo fra tutti i Maestri, ita omnes quoque qui Musicam profitentur ad te velut aliquem hujus scientiae Oceanum, salutandi gratia, et observantiae ergo accedunt, quare nemo est tam in extremo terrarum angulo delitescens Musicus, qui te non venereturet ac suspiciat &c.ģ. {Veggasi il Carteggio martiniano t. XIV, pag. 19 tergo}

Nomi: Asola, Giovanni Matteo.    Baccusi, Ippolito: OSA.    Bozi, Paolo.    Cavaccio, Giovanni.    Colombani, Orazio: OFMConv.    Corona, Agostino.    Croce, Giovanni.    Gastoldi, Giovanni Giacomo.    Lauro, Domenico.    Leoni, Leone.    Parma, Nicola.    Ponzio, Pietro.    Porta, Costanzo: OFMConv.    Vespa, Girolamo: OFMConv.   
Editori: Amadino, Ricciardo.   
 
Catalogo della Biblioteca del Liceo Musicale di Bologna: II, pp. 170-171  RISM B/I : 1592-03=A-2589          
Antiche collocazioni: 243-3 (inventario Barbieri, primo quarto sec. XIX).    3833 (catalogo Sarti, circa 1840)  
ID: 4474     


LEGENDA  
[] Integrazioni a cura del Museo internazionale e biblioteca della musica di Bologna   * Dopo il numero di repertorio indica una discrepanza tra la consistenza indicata e quella effettiva
{} Integrazioni tratte dalle schede manoscritte di G. Gaspari   _ carattere utilizzato per trascrivere i segni di abbreviazione

Teoria musicale Musica vocale sacra Musica vocale profana Musica strumentale Libretti

© 2022 Museo internazionale e biblioteca della musica di Bologna